۱۳۹۴ اسفند ۴, سه‌شنبه

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای توریستی و روش های اخذ اقامت آن

 

فراگیری دانش در دانشگاه های مورد قبول آمریکا

تعدادمتقاضیانی که خواستار مهاجرت به آمریکا میباشند نسبت به کشورهای دیگر بیشتر میباشند.


ویزای تحصیلی یا student visa نوعی از ویزای بلند مدت غیر اقامتی است به این معنی که دارنده این نوع ویزا مجاز به دریافت شماره ملی ، مجاز به اجاره املاک، سرمایه گذاری، خرید اموال منقول و غیر منقول، جستجوی کار و بسیاری موارد دیگر می باشد اما یک ویزای دانشجویی غیر اقامتی دارد. به این معنی که پس از اتمام مهلت ویزا می بایست نسبت به تمدید آن اقدام نموده یا نسبت به تغییر نوع ویزا بر حسب مستندات قانونی اقدام نماید و در غیر این 2 حالت ملزم به ترک خاک آن کشور خواهد بود.

 

برای گرفتن ویزای دانشجویی آمریکا باید از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش گرفت. نحوه تقاضای پذیرش از دانشگاه های دولتی و خصوصی آمریکا به طور کلی یکسان است، بنابراین مطالعه وب سایت دانشگاه و اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش ، شهریه دانشگاه، آخرین فرصت زمانی جهت ارسال درخواست پذیرش، و آزمون های استاندارد لازم می باشد. متقاضی باید مدارک درخواستی توسط دانشگاه مقصد را در بازه زمانی مشخص برای بررسی به واحد پذیرش تحصیلی دانشگاه ارسال کند.

متقاضیانی که اخرین مدرک تحصیلی خود را درخارج از امریکا دریافت کرده اند، باید مدرک تحصیلی خودشان را به یکی از سازمان های ارزشیابی مدارک تحصیلی در آمریکا برای اعتبار دهی به مدارک ارسال کنند. پس از ارسال مدارک تحصیلی ارزشیابی شده خود به بخش دپارتمان پذیرش دانشگاه و پرداخت هزینه مربوط به بررسی درخواست پذیرش Application fee ،فرایند بررسی مدارک وتعیین سطح علمی متقاضی مطابق با استانداردهای تعریف شده آن دانشگاه آغاز می گردد. مدت زمان بررسی مدارک در دانشگاههای مختلف متفاوت بوده و به طور کلی بستگی به زمان شروع ترم تحصیلی دارد که دانشجو قصد آغاز تحصیلات خود را داشته است. توجه کنید که نمرات آزمون ها باید مستقیماً توسط سازمان مسئول برگزاری آزمون به دانشگاه مربوطه ارسال شود.

دانشگاه ها و دانشکده های آمریکایی درخواست می کنند که توصیه نامه هایی مستقیماً توسط معلمین، اساتید، کارفرماها، یا سایر افرادی که از نقاط قوت شما آگاه هستند ارسال شود. اسناد و مدارکی که به زبان انگلیسی نیست باید به همراه ترجمه انگلیسی آنها ارائه شود.

مـدارک مـورد نیـاز بـرای اخذ ویــزای دانشجویی آمریکا

* رسید پرداخت هزینه ی سویس Sevis Fee

* فرم i-20 یا Ds-2019 ارسال شده توسط دانشگاه

* توصیه نامه از استاد خود در دانشگاه به ردی سربرگ دانشگاه

* نامه دانشگاه در خصوص پرداخت هزینه تحصیل و یا گواهی بانکی

* برگه ی وقت سفارت

* برگه ی فیش سفارت

* برگه ی فرم پر شده سفارت Ds-160

* اصل و ترجمه ی شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت

* در صورت امکان ترجمه ی املاک شخصی

* گواهی سابقه ی کار و یا نامه ی موقعیت شغلی در آینده

* اصل و ترجمه ی رسمی از مدارک دانشگاهی گرفته شده

* کپی از مقالات چاپ شده و یا اختراعات به ثبت رسیده

* عکس 5*5

* نمره تافل TOFEL

* نمره GRE

* ریز نمرات

* CV

همانطور که ذکر شد یکی‌ از موارد مورد نیاز جهت اقدام برای پذیرش در دانشگاههای خارج از کشور، ارائه مدرک تافل TOEFL می‌باشد.

در حالی‌ که اکثر دانشگاه های آمریکا ی شمالی نمره ی ۷۹ یا ۸۰ را در آزمون iBT برای خود نمره حداقلی در نظر می گیرند، در این بین دانشگاه هایی هم هستند که نمره ی بالاتری را درخواست نمایند. لازم به ذکر است که دانشکده‌های مختلف ممکن است حداقل نمرهٔ آزمون بالاتری را از نمرهٔ ذکر شده توسط دانشگاه درخواست نمایند. برای مثال حداقل نمرهٔ تافل در دانشگاه کوئینز کانادا ۸۸ است اما دانشکده برق این دانشگاه حداقل نمرهٔ ۹۲ را درخواست می‌کند.

برای اقامت در آمریکا میتوان از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام کرد.که هزینه بالایی برای سرمایه گذاری لازم میباشد.

 

 مهاجرت - مهاجرت به استرالیا - مهاجرت به استرالیا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر